GZFT Analizi

GZFT ANALİZİ

 

Güçlü Yanlar

  • Üniversitemiz bünyesinde Erasmus, Mevlana, Farabi ve Orhun gibi öğrenci ve akademik personel değişim programlarının bulunması
  • Genç, enerjik ve motivasyonu yüksek bir akademik kadroya sahip olunması
  • Üniversitenin güçlü ve kesintisiz internet altyapısına sahip olması
  • Üniversite kütüphanesinin çok sayıda bilimsel veri tabanına çevrim içi erişim sağlaması
  • Üniversitenin farklı akademik ve idari birimleri ile etkili iletişim ve iş birliği kurulabiliyor olması
  • Kurumun sivil toplum kuruluşları, sağlık ocakları ve hastane yönetimleriyle iletişim kanallarının açık ve işlevsel olması
  • Hizmet içi eğitimlerin desteklenmesi ve mesleki gelişime önem verilmesi
  • Ulusal düzeyde kongre, kurs gibi bilimsel etkinliklerin düzenlenmesine veya bu tür etkinliklere katılıma olanak sağlayacak potansiyelin bulunması
  • Akademik ve idari personel arasında etkili iletişim ortamının mevcut olması
  • Tüm öğretim elemanlarının doktora eğitimini tamamlamış ve uzmanlık alanlarında yetkin bireylerden oluşması

Zayıf Yanlar

  • Derslik ve laboratuvar sayısının mevcut ve ilerleyen eğitim ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalması; bölümün henüz kendine ait fiziksel eğitim alanlarının bulunmaması
  • Uygulamalı eğitimi destekleyecek laboratuvar altyapısının kurulum sürecinin devam etmesi
  • Bazı alt uzmanlık alanlarında öğretim elemanı sayısının sınırlı olması
  • Yoğun ders ve uygulama yükü nedeniyle akademik personelin danışmanlık ve mesleki gelişim faaliyetlerine ayırabileceği zamanın kısıtlı olması
  • Klinik ve saha uygulamalarında öğrenci takibini zorlaştırabilecek düzeyde akademik personel sayısının artırılmasına ihtiyaç duyulması
  • Öğrencilerin klinik gözlem ve teknik beceri edinimlerinin değerlendirilmesinde mevcut kapasitenin geliştirilmesi gerekliliği
  • Fakültenin kampüs dışında konumlanmış olması nedeniyle öğrencilerin sosyal, kültürel ve akademik kaynaklara erişiminde kısıtlılık yaşanması
  • Şehir merkezine uzak konumun ulaşım, barınma ve beslenme gibi temel öğrenci ihtiyaçlarında dönemsel zorluklara yol açabilmesi
  • Eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülebilirliğini destekleyecek eğitim materyalleri ve ekipmanlara erişimin henüz tam olarak sağlanmamış olması
  • Hasta-fizyoterapist etkileşimini geliştirmeye yönelik uygulamalarda gerçek vaka temelli öğrenme fırsatlarının sınırlı olması
  • Disiplinler arası eğitimi destekleyecek dış birimlerle koordinasyon süreçlerinin daha sistematik hale getirilmesi ihtiyacı

Fırsatlar

  • Fizyoterapistlik mesleğinin dünya genelinde giderek artan bir öneme sahip olması ve sağlık sistemlerinde bu alana yönelik uzman ihtiyacının hızla büyümesi
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde, öğrenci ve akademik personel için burs, staj, değişim programları (Erasmus+, Mevlana, Farabi, vb.) ve projelerden yararlanma fırsatlarının bulunması
  • Avrupa Birliği destekli araştırma ve değişim projelerinde aktif olarak yer alma potansiyelinin yüksek olması
  • Mezunların çok çeşitli kamu ve özel sektör alanlarında istihdam edilebilecek yeterlilikte olması
  • Bölgenin öğrenci yaşamı açısından barınma konusunda avantajlı bir yapıya sahip olması
  • Okulun bulunduğu ilin büyük şehirlere olan ulaşım açısından elverişli bir coğrafi konumda bulunması
  • Yerel yönetimler, medya ve kamu kuruluşlarıyla güçlü iş birliklerine açık bir yapının varlığı
  • Sağlık sisteminde yapılan yeniden yapılandırma çalışmaları sayesinde fizyoterapistlerin görev tanımlarının netleşmesi ve çalışma alanlarının genişlemesi
  • Avrupa Birliği'ne uyum sürecinin, eğitim ve sağlık alanlarında kalite standartlarının yükseltilmesine katkı sağlaması
  • Yeni kurulan bir bölüm olmanın getirdiği esneklikle, çağdaş ve yenilikçi bir eğitim modelinin oluşturulması için fırsat sunması
  • Üniversitenin stratejik planları kapsamında, sağlık bilimleri alanında araştırma altyapısının güçlendirilmesine yönelik desteklerin artması

Tehditler

  • Şehrin coğrafi ve sosyo-kültürel özellikleri nedeniyle yüksek başarı düzeyine sahip öğrenciler tarafından üniversitenin tercih edilme oranının sınırlı kalması
  • Öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimini destekleyecek sosyal, kültürel ve sportif etkinlik olanaklarının kısıtlı olması
  • Klinik ve saha uygulama alanlarının, aynı bölgede sağlık eğitimi veren diğer kurumlarla paylaşılması nedeniyle kontenjan ve erişim konusunda rekabet yaşanması
  • Okul binasının şehir merkezine uzak konumda bulunması nedeniyle öğrenciler açısından ulaşımın zaman zaman zorlayıcı olması
  • Ortak zorunlu derslerin diğer bölümlerle koordineli yürütülmesinde, kampüs dışı fakülte yerleşkesinin fiziksel uzaklığının işleyişte zorluk yaratması
  • Bölgede üniversite hastanesi veya eğitim ve araştırma hastanesi gibi 3. basamak sağlık hizmeti sunan kuruluşların bulunmaması
  • Farklı disiplinlerden dikey geçiş yoluyla programa dahil olan öğrencilerin mesleki yeterliklerde heterojenliğe neden olabilmesi
  • Türkiye'de fizyoterapistlik mesleğine özgü yasal düzenlemelerin eksikliği, mesleki tanım ve yetki sınırlarında belirsizlik oluşturması
  • Bazı sağlık kuruluşlarında fiziksel altyapı ve donanım eksikliklerinin devam etmesi, bu nedenle öğrenciler için yeterli staj ve uygulama alanlarının sağlanamaması
  • Uygulama alanlarının coğrafi olarak dağınık olması nedeniyle öğrencilerin sürekli ve etkili gözlemlenmesinde lojistik güçlükler yaşanması

 

Son Güncelleme Tarihi:23.07.2025