|
PÇ1
|
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
|
PÇ2
|
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
|
|
PÇ3
|
Türkiye’yi ve Türk kültürünü tanıyarak turizm coğrafyası bilgisine sahip olur.
|
|
PÇ4
|
En az bir yabancı dili temel düzeyde bilir; mesleki İngilizceyi anlayarak sektörel uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır.
|
|
PÇ5
|
Turizm bilgilerini diğer ekonomi, sosyoloji, psikoloji gibi disiplinlerle ilişkilendirir.
|
|
PÇ6
|
Turizm ve otel işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır.
|
|
PÇ7
|
İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
|
|
PÇ8
|
Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
|
|
PÇ9
|
Rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
|
|
PÇ10
|
Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
|
PÇ11
|
Dekorasyon hizmetleri, kat hizmetleri yönetimi, oda ve genel alan temizliği, çamaşırhane yönetimi, temizlik ürünlerinin kullanımı ve denetimini bilir ve uygular.
|
|
PÇ12
|
Tur operatörlüğü ve seyahat acenteciliğinde aktif görev alır.
|
|
PÇ13
|
Gıda güvenliği ve kalite yönetim sistemlerini bilir, birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
|
|
PÇ14
|
Kriz yönetme ve ilk yardım bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
PÇ15
|
Ulusal ve uluslararası etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|