GZFT Analizi
Güçlü Yönler
Öğretim elemanlarının alanında donanımlı olması
Grafik sanatların geniş bir mesleki alana sahip olması
Mesleğin dinamik yapısı sayesinde teknolojik yeniliklerin sürekli izlenerek üretim süreçlerine entegre edilebilmesi
Akademisyen-öğrenci iletişiminin güçlü olması
Genç ve dinamik bir öğretim elemanı kadrosunun bulunması
Öğrencilerin yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin desteklenmesi
Uygulamalı ders içeriklerinin mesleki yeterlilik kazandırmaya yönelik olarak yapılandırılması
Disiplinlerarası çalışmalara açık bir program yapısına sahip olunması
Zayıf Yönler
Öğrenci sayısının azlığı
Öğretim elemanı sayısının yetersizliği
Sergi salonunun bulunmaması
Sempozyumlara ev sahipliği yapılamaması
Lisansüstü eğitim programının olmaması
Sanatsal/tasarım çalışmalarının sınırlı sayıda olması
Dış paydaşlarla (sanayi, kamu, meslek örgütleri) iş birliği ve iletişim eksikliği
Fırsatlar
Görsel iletişim, dijital medya ve yaratıcı sektörlerdeki hızlı gelişmelerin grafik sanatlar ve görsel sanatlara olan ilgiyi artırması
Üniversiteler arası iş birliği, ortak sergi ve atölye çalışmalarının yaygınlaşması
Toplumda sanat ve tasarım farkındalığının artmasıyla mezunlara olan talebin yükselmesi
Sanatın dijital platformlarda daha görünür hale gelmesi ve öğrencilerin bu mecralarda kendini ifade edebilme olanaklarının çoğalması
Disiplinlerarası projelere açık güncel sanat anlayışının öğrencilerin üretim çeşitliliğini desteklemesi
Çevrimiçi sergi, dijital portfolyo ve çevrim içi işbirlikleri gibi yeni üretim biçimlerinin yaygınlaşması
Mezunların sanat piyasası, reklam ajansları, kültür kurumları ve dijital medya gibi çeşitli sektörlerde istihdam edilebilme potansiyeli
Tehditler
Avrupa yüksek eğitim alanından mali olanak yaratmada rekabetin getirdiği güçlüklerin olması
Akademik personele sağlanan desteklerin kısıtlı olması
Niğde halkının ve yerel yönetimin üniversiteye karşı gereken ilgiyi göstermemesi
Sanat eğitimine ayrılan kamusal bütçelerin yetersizliği ve altyapı yatırımlarının aksaması
Mezun sayısının artmasına karşın istihdam olanaklarının sınırlı kalması
Grafik tasarım alanına yönelik ajans, stüdyo ve yaratıcı platformların bölgede yeterince gelişmemiş olması
Geniş kültürel ve sanatsal altyapıya sahip büyük kentlerle kıyaslandığında bölgenin rekabet avantajının düşük olması
Niğde'nin sanatsal üretimi teşvik edecek etkinlik ve çevresel olanaklar açısından yeterince gelişmemiş olması
İlgili sektörler ve kurumlar arasında disiplinlerarası etkileşim ve iş birliğinin sınırlı olması