|
PÇ1
|
Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır.
|
|
PÇ2
|
Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir.
|
|
PÇ3
|
Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütülür.
|
|
PÇ4
|
Eğitim süreci, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar.
|
|
PÇ5
|
Fen kavramlarını anlar ve mesleğinin gerektirdiği doğrultuda kullanır.
|
|
PÇ6
|
Fen ve çevre okuryazarı bireyler yetiştirebilmek için öğretim yöntem ve değerlendirme stratejilerini öğrencilerin gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak etkili şekilde kullanır.
|
|
PÇ7
|
Fen eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini ve diğer görsel-işitsel öğretim materyallerini etkili şekilde kullanır.
|
|
PÇ8
|
Fen, çevre ve teknoloji alanındaki bilimsel gelişmeleri bireysel ve toplumsal bağlamda değerlendirir.
|
|
PÇ9
|
Fen eğitiminin etkililiğini artırmaya yönelik bilimsel yayınlara ulaşır, takip eder, anlar, sorgular ve mesleki gelişim için kullanır.
|
|
PÇ10
|
Fen bilimleri öğretmeni olarak düşüncelerin aktarılabilmesi için yazılı ve sözlü iletişim yollarını kullanır ve öğrencilerinin kullanmasına olanak sağlar.
|
|
PÇ11
|
Mesleğinin gerektirdiği bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
|
|
PÇ12
|
Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahip olur.
|
|
PÇ13
|
Fen, toplum, teknoloji, çevre etkileşimli konularında öğrencilerin ve toplumun farkındalık kazanmasına önderlik eder ve sorumluluk alır.
|
|
PÇ14
|
Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
|