GZFT Analizi

GZFT Analizi

A. Güçlü yönler

·        Ergoterapi, Türkiye’de hızla gelişen ve ihtiyaç duyulan bir sağlık mesleği olması.

·        Multidisipliner sağlık ekipleri içinde yer alarak iş birliği fırsatlarının yüksek olması.

·        Bölüm yönetimi ve Fakülte yönetiminin iş birliği içerisinde çalışıyor olması.

·        Genç ve dinamik akademik kadro olması

·        YÖK ve Sağlık Bakanlığı tarafından tanınmış bir lisans programı olması.

·        Öğrencilerin mezuniyet sonrası kamu (Sağlık Bakanlığı, üniversite hastaneleri) ve özel sektörde iş imkânlarının artması.

·        Orta Anadolu’da yer alması nedeniyle farklı illerden öğrenci çekebilme potansiyeli.

·        Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin yeni bölümler açma ve geliştirme konusunda motivasyonlu olması.

·        Sağlık bilimlerine duyulan ilginin artmasıyla öğrenci talebinin güçlü olması.

·        Ergoterapinin multidisipliner yapısı sayesinde Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin sağlık alanındaki diğer bölümleriyle iş birliği fırsatlarının olması.

·        Akademik personel ve idari personel arasında güçlü iletişim ve iş birliği.

B. Zayıf Yönler

·        Fiziksel alan yetersizlikleri nedeniyle eğitim ve araştırma faaliyetlerinin sınırlanması.

·        Bölüm bünyesinde öğrencilere yönelik klinik uygulama yapılabilecek bir hastanenin Bulunmaması

·        Araştırma ekipmanları temininde yaşanan zorluklar.

·        Klinik uygulamalar için Niğde ilinde yeterli Ergoterapist bulunmaması.

·        Uygulama laboratuvarlarının henüz kurulmamış olması

·        Ergoterapi hakkında toplumda ve hatta bazı sağlık profesyonelleri arasında bilgi eksikliği olması.

·        Akademik kadro sayısının sınırlı olması (özellikle profesör ve doçent düzeyinde).

·        Mezun sayısına kıyasla kadrolu iş pozisyonlarının henüz sınırlı olması.

·        Lisansüstü eğitim (yüksek lisans ve doktora) programlarının her üniversitede mevcut olmaması

·        Niğde’de sınırlı sayıda büyük hastane ve rehabilitasyon merkezi bulunması nedeniyle öğrencilerin klinik uygulama alanlarının sınırlı olması.

·        Şehrin küçük olması nedeniyle kültürel ve sosyal yaşam olanaklarının sınırlı kalması

C. Fırsatlar

·        Başkent Ankara'ya yakınlık, sektördeki önemli hastaneler ve araştırma merkezleriyle iş birliklerini artırma fırsatı.

·        Sağlık Bilimleri Fakültesi içindeki diğer bölümlerle ortak projeler ve araştırmalar geliştirme imkânı.

·        KOP bölgesi Kalkınma projesinde yer almak, bölgesel gelişim projeleri ve fonlarına erişim sağlayabilir.

·        Erasmus, Mevlana gibi uluslararası değişim programlarıyla öğrenci ve akademik personel değişim olanaklarını genişletme.

·        Türkiye'de ergoterapi alanının büyümesi, bölümün akademik ve klinik araştırmalar için daha fazla dikkat çekmesi.

·        Yeni sağlık politikalarındaki değişikliklerle ergoterapinin öneminin artması.

·        Engelli bireylerin eğitim ve rehabilitasyonu konusunda devlet destekli projelere dahil olma imkânı.

·        Üniversitenin, bölgesel kalkınma projelerine katılım yoluyla ergoterapi bölümünü görünür kılabilmesi.

·        Sağlık Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın kapsayıcılık ve rehabilitasyon hizmetlerine yönelik politikaları.

·        Türkiye’de yaşlı nüfusun artması ile geriatri ve toplum temelli ergoterapiye olan ihtiyacın yükselmesi.

·        Sağlık Bakanlığı’nın rehabilitasyon hizmetlerine ve engellilerin topluma katılımına giderek daha fazla önem vermesi.

·        Özel eğitim, ruh sağlığı merkezleri ve özel rehabilitasyon kurumlarında ergoterapist talebinin artması.

·        Uluslararası işbirliği ve değişim programlarıyla öğrencilerin global deneyim kazanabilme imkanı.

·        Dijital sağlık, sanal gerçeklik ve telerehabilitasyon gibi yeni teknolojilerin ergoterapi alanında daha fazla kullanılmaya başlanması.

·        Engelli hakları, kapsayıcılık ve erişilebilirlik konularında artan toplumsal farkındalık.

D. Tehditler

·        Fakülte dersliklerinin ve öğretim alanlarının yetersizliği, eğitim kalitesini düşürme potansiyeli.

·        Uygulama ve araştırma merkezi eksikliği, öğrencilerin pratik deneyim kazanmalarını sınırlayabilir.

·        Klinik uygulamalar için yeterli sayıda Ergoterapist bulunmaması, pratik öğrenme fırsatlarını kısıtlama.

·        Ekonomik sorunlar, üniversitenin finansmanını ve araştırma bütçelerini olumsuz etkileyebilir.

·        Diğer üniversitelerle rekabet, özellikle nitelikli öğretim elemanlarını ve başarılı öğrencileri çekmede zorluklar yaratabilir.

·        Ergoterapi mesleğinin henüz toplumda yeterince tanınmaması.

·        Sağlık sektöründeki istihdam politikalarının yavaş ilerlemesi, kadro açığının sınırlı olması.

·        Mezun sayısının artmasıyla birlikte iş bulma sürecinde rekabetin yükselmesi.

·        Akademik kariyer yapmak isteyenler için öğretim üyesi pozisyonlarının sınırlı olması

Son Güncelleme Tarihi:03.09.2025