GZFT Analizi
A. Güçlü yönler
·
Ergoterapi, Türkiye’de hızla gelişen ve
ihtiyaç duyulan bir sağlık mesleği olması.
·
Multidisipliner sağlık ekipleri içinde yer
alarak iş birliği fırsatlarının yüksek olması.
·
Bölüm yönetimi ve Fakülte yönetiminin iş
birliği içerisinde çalışıyor olması.
·
Genç ve dinamik akademik kadro olması
·
YÖK ve Sağlık Bakanlığı tarafından
tanınmış bir lisans programı olması.
·
Öğrencilerin mezuniyet sonrası kamu
(Sağlık Bakanlığı, üniversite hastaneleri) ve özel sektörde iş imkânlarının
artması.
·
Orta Anadolu’da yer alması nedeniyle
farklı illerden öğrenci çekebilme potansiyeli.
·
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin yeni
bölümler açma ve geliştirme konusunda motivasyonlu olması.
·
Sağlık bilimlerine duyulan ilginin
artmasıyla öğrenci talebinin güçlü olması.
·
Ergoterapinin multidisipliner yapısı
sayesinde Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin sağlık alanındaki diğer
bölümleriyle iş birliği fırsatlarının olması.
·
Akademik personel ve idari personel
arasında güçlü iletişim ve iş birliği.
B. Zayıf Yönler
·
Fiziksel alan yetersizlikleri nedeniyle
eğitim ve araştırma faaliyetlerinin sınırlanması.
·
Bölüm bünyesinde öğrencilere yönelik
klinik uygulama yapılabilecek bir hastanenin Bulunmaması
·
Araştırma ekipmanları temininde yaşanan zorluklar.
·
Klinik uygulamalar için Niğde ilinde
yeterli Ergoterapist bulunmaması.
·
Uygulama laboratuvarlarının henüz kurulmamış
olması
·
Ergoterapi hakkında toplumda ve hatta bazı
sağlık profesyonelleri arasında bilgi eksikliği olması.
·
Akademik kadro sayısının sınırlı olması
(özellikle profesör ve doçent düzeyinde).
·
Mezun sayısına kıyasla kadrolu iş
pozisyonlarının henüz sınırlı olması.
·
Lisansüstü eğitim (yüksek lisans ve
doktora) programlarının her üniversitede mevcut olmaması
·
Niğde’de sınırlı sayıda büyük hastane ve
rehabilitasyon merkezi bulunması nedeniyle öğrencilerin klinik uygulama
alanlarının sınırlı olması.
·
Şehrin küçük olması nedeniyle kültürel ve
sosyal yaşam olanaklarının sınırlı kalması
C. Fırsatlar
·
Başkent Ankara'ya yakınlık, sektördeki
önemli hastaneler ve araştırma merkezleriyle iş birliklerini artırma fırsatı.
·
Sağlık Bilimleri Fakültesi içindeki diğer
bölümlerle ortak projeler ve araştırmalar geliştirme imkânı.
·
KOP bölgesi Kalkınma projesinde yer almak,
bölgesel gelişim projeleri ve fonlarına erişim sağlayabilir.
·
Erasmus, Mevlana gibi uluslararası değişim
programlarıyla öğrenci ve akademik personel değişim olanaklarını genişletme.
·
Türkiye'de ergoterapi alanının büyümesi,
bölümün akademik ve klinik araştırmalar için daha fazla dikkat çekmesi.
·
Yeni sağlık politikalarındaki değişikliklerle
ergoterapinin öneminin artması.
·
Engelli bireylerin eğitim ve
rehabilitasyonu konusunda devlet destekli projelere dahil olma imkânı.
·
Üniversitenin, bölgesel kalkınma
projelerine katılım yoluyla ergoterapi bölümünü görünür kılabilmesi.
·
Sağlık Bakanlığı ve Aile ve Sosyal
Hizmetler Bakanlığı’nın kapsayıcılık ve rehabilitasyon hizmetlerine yönelik
politikaları.
·
Türkiye’de yaşlı nüfusun artması ile geriatri
ve toplum temelli ergoterapiye olan ihtiyacın yükselmesi.
·
Sağlık Bakanlığı’nın rehabilitasyon
hizmetlerine ve engellilerin topluma katılımına giderek daha fazla önem
vermesi.
·
Özel eğitim, ruh sağlığı merkezleri ve
özel rehabilitasyon kurumlarında ergoterapist talebinin artması.
·
Uluslararası işbirliği ve değişim
programlarıyla öğrencilerin global deneyim kazanabilme imkanı.
·
Dijital sağlık, sanal gerçeklik ve
telerehabilitasyon gibi yeni teknolojilerin ergoterapi alanında daha fazla
kullanılmaya başlanması.
·
Engelli hakları, kapsayıcılık ve
erişilebilirlik konularında artan toplumsal farkındalık.
D. Tehditler
·
Fakülte dersliklerinin ve öğretim
alanlarının yetersizliği, eğitim kalitesini düşürme potansiyeli.
·
Uygulama ve araştırma merkezi eksikliği,
öğrencilerin pratik deneyim kazanmalarını sınırlayabilir.
·
Klinik uygulamalar için yeterli sayıda
Ergoterapist bulunmaması, pratik öğrenme fırsatlarını kısıtlama.
·
Ekonomik sorunlar, üniversitenin
finansmanını ve araştırma bütçelerini olumsuz etkileyebilir.
·
Diğer üniversitelerle rekabet, özellikle
nitelikli öğretim elemanlarını ve başarılı öğrencileri çekmede zorluklar
yaratabilir.
·
Ergoterapi mesleğinin henüz toplumda
yeterince tanınmaması.
·
Sağlık sektöründeki istihdam
politikalarının yavaş ilerlemesi, kadro açığının sınırlı olması.
·
Mezun sayısının artmasıyla birlikte iş
bulma sürecinde rekabetin yükselmesi.
·
Akademik kariyer yapmak isteyenler için
öğretim üyesi pozisyonlarının sınırlı olması