1 | Konuşma becerisine ilişkin kuramsal içeriği bilir. (Konuşma becerisinin değişkenlerini açıklayan bilimsel çalışmaları tanır ve inceler.) |
2 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmaları; konuşma içeriğinin nasıl düzenlenmesi gerektiğini; konuşmayı etkileyen unsurları, konuşmacıda bulunması gerekli özellikleri bilir. |
3 | Doğru nefes almayı; diksiyon kurallarını; Türkçenin ses ve söyleyiş özelliklerini bilir ve konuşma sırasında bu unsurlara uymaya özen gösterir. |
4 | Konuşma sırasında uygun yerde vurgu ve tonlama yapar. |
5 | Konuşmada jest ve mimiklerin önemini bilir ve konuşma sırasında bu değişkenlere dikkat eder. |
6 | Ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve teknikleri bilir. |
7 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda sunulan konuşma becerisine ilişkin açıklamaları, etkinlik ve uygulamaları; öğrencilerin kendilerini etkili ve akıcı şekilde ifade edebilmeleri için kullanır. |
8 | Türkçe ders kitaplarındaki metinleri ve etkinlikleri, konuşma becerisini geliştirme bakımından inceler, değerlendirir. |