1 | Halk sağlığının geçirdiği aşamaları ve halk sağlığına katkısı olan önemli gelişmeleri açıklayabilecek |
2 | Halk sağlığının temel amaç, ilke ve hedeflerini sayabilecek |
3 | Sağlığı iyileştirmek, yükseltmek ve muhafaza etmek için ilgili komponentleri açıklayabilecek |
4 | Sağlığı korumak ve yükseltmek için birincil, ikincil ve üçüncül korunmayı sayabilecek |
5 | Sağlık düzeyi göstergelerini hesaplayabilecek ve yorumlayabilecek |
6 | Sağlık insan gücü kavramı ve içeriğini açıklayabilecek, Türkiye’de sağlık insan gücü politikasının mevcut durumun ve sorunları açıklayabilecek |
7 | Çeşitli ülkelere göre hekim istihdam politikasını bilecek ve ülkemizle karşılaştırabilecek |
8 | Aile planlamasının temel amacını, ana-çocuk sağlığına ve toplum sağlığına yararlarını ve bu konudaki yasal düzenlemeleri açıklayabilecek |
9 | Aile planlaması yöntemlerini ve bu yöntemlerin ülkemizde ve dünyada kullanılma oranlarını sıralayabilecek |
10 | Sağlık eğitimi yapabilmek için toplumun gereksinimlerini, sorunlarını ve olanaklarını tanımlayabilecek |
11 | Sağlık eğitimi kavramını ve planlamasının içeriğini tanımlayabilecek, aşamalarını, ilkelerini ve yöntemlerini sıralayabilecek |
12 | Epidemiyoloji biliminin amaçlarını ve temel epidemiyolojik kavramları açıklayabilecek, epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanlarını sayabilecek |
13 | Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmaların planlama, uygulama, değerlendirme basamaklarını sayabilecek ve sonuçlarını yorumlayabilecek |
14 | Analitik epidemiyolojik araştırmaların planlama, uygulama, değerlendirme basamaklarını sayabilecek ve sonuçlarını yorumlayabilecek |
15 | Epidemiyolojik araştırmada değişkenler arasında ortaya çıkabilecek ilişkileri açıklayabilecek |
16 | Tanı yöntemlerinin geçerliliğini ölçmek amacıyla kullanılan temel ölçütleri sayabilecek ve hazırlanmış verilerden yararlanarak bu ölçütleri hesaplayabilecek |
17 | Beslenme, yeterli ve dengeli beslenme, yetersiz ve dengesiz beslenme, besin, besin öğesini tanımlayabilecek |
18 | Yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda ortaya çıkabilecek hastalık ve bozuklukları sıralayabilecek |
19 | Beslenme durumunu değerlendirmek amacıyla en çok kullanılan antropometrik ölçümleri sayabilecek |
20 | Erişkinlerde vücut ağırlığını; Beden Kütle İndeksini hesaplayarak değerlendirebilecek |
21 | Protein enerji malnutrisyonunun oluş nedenleri, görülme sıklığı ve önlenmesi için yapılması gerekenleri sayabilecek |
22 | Beslenme anemileri açısından risk gruplarını ve bu gruplarda görülme sıklığını ifade edebilecek |
23 | İyot yetersizliğinin nedenleri, dünyada ve ülkemizde görülme sıklığı ve önlenmesi için alınacak önlemleri sayabilecek |
24 | Anne sütünün doğumdan sonra başlanma zamanı, emzirme sıklığı, günlük emzirme sayısını ifade edebilecek |
25 | Gebelikte ve emziklilikte yetersiz ve dengesiz beslenmenin çocuk ve anne sağlığı açısından zararlarını ifade edebilecek |
26 | Ülkemizdeki beslenme yetersizliği sorunlarının çözümlenmesi için hangi besinlerin hangi besin öğeleri ile zenginleştirilmesi gerektiğini ifade edebilecek |
27 | Yeterli ve dengeli beslenme rehberindeki besin gruplarını, besleyici özelliklerini ve besin gruplarında yer alan yiyecekleri ifade edebilecek |
28 | Sağlıklı bir erişkinin, bir gebe kadının, bir emzikli kadının yeterli ve dengeli beslenmek için besin gruplarından günde alması gereken porsiyon miktarlarını sayabilecek |
29 | Kronik hastalıkların önlenebilmesi için besin ögelerinin günlük alım hedeflerini sıralayabilecek |
30 | Çevre ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecek |
31 | İçme ve kullanma sularının arıtılmasını, dezenfeksiyonunu ve bakteriyolojik analizini tanımlayabilecek |
32 | Çevre ile ilgili tanımları ve yasal mevzuatı sıralayabilecek |
33 | Katı ve sıvı atıkların toplanması ve zararsız hale getirilmesi yöntemlerini sayabilecek |
34 | Toplumu tanıma kapsam ve yöntemini tanımlayabilecek |
35 | Sağlık sistemlerini sınıflandırabilecek, ülke sağlık sistemleri ile ilgili karşılaştırmalar yapabilecek |
36 | Sağlık hizmetlerinin finansmanının temel özelliklerini ve Türkiye’de sağlık hizmetlerinin finansman sistemini tanımlayabilecek |
37 | Birinci basamak sağlık kuruluşunda yönetim hizmetlerini açıklayabilecek |
38 | Birinci basamak sağlık kuruluşlarında yapılacak tedavi edici ve koruyucu hekimlik hizmetlerini sıralayabilecek |
39 | Gebe, loğusa, 15-49 yaş kadın, bebek ve çocuk izlemlerindeki amaçları; izlem sıklıklarını tanımlayabilecek |
40 | Gebelikteki risk faktörlerini sıralayabilecek |
41 | Bebek ve çocuk ölümlerinde kişi, yer ve zaman özelliklerini açıklayabilecek |
42 | Ana ve çocuk sağlığındaki riskleri azaltabilmek için alınması gereken önlemleri sayabileceklerdir |
43 | Olağanüstü durum türlerini ve öncesinde yapılması gereken koruyucu hizmetleri ve sağlık ekiplerinin görevlerini sayabilecek sıralayabilecek |
44 | Sigara, alkol ve uyuşturucu kullanımının sağlık üzerine etkilerini ve bunlardan korunmak için alınması gereken önlemleri sayabilecek |
45 | Ülkemizin önemli sağlık sorunlarını sayabilecek |
46 | Kazaların tanımı ve sınıflandırılması ile kaza türlerine göre kişi, yer ve zaman gibi özellikleri sayabilecek |
47 | Toplumdaki dezavantajlı grupları ve bu grupların sağlık sorunlarını tanımlayabilecek |
48 | Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili kavram ve ilkeleri sayabilecek |
49 | Yaşlı sağlığı ile ilgili sorunları sayabilecek, bu sorunların çözümü için öneride bulunabilecek |
50 | Toplu yaşam alanlarının yaratacağı sağlık risklerini ve alınması gereken önlemleri sayabilecek |
51 | Turizme bağlı olarak ortaya çıkabilecek sağlık sorunları ve alınması gereken önlemleri sayabilecek |
52 | Göç ve kentleşmenin sağlık üzerine etkileri ve alınması gereken önlemleri sayabilecek |