TIP FAKÜLTESİ / TIP / TIP3600 - TOPLUMA DAYALI TIP DERS KURULU

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

           
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1Halk sağlığının geçirdiği aşamaları ve halk sağlığına katkısı olan önemli gelişmeleri açıklayabilecek
2Halk sağlığının temel amaç, ilke ve hedeflerini sayabilecek
3Sağlığı iyileştirmek, yükseltmek ve muhafaza etmek için ilgili komponentleri açıklayabilecek
4Sağlığı korumak ve yükseltmek için birincil, ikincil ve üçüncül korunmayı sayabilecek
5Sağlık düzeyi göstergelerini hesaplayabilecek ve yorumlayabilecek
6Sağlık insan gücü kavramı ve içeriğini açıklayabilecek, Türkiye’de sağlık insan gücü politikasının mevcut durumun ve sorunları açıklayabilecek
7Çeşitli ülkelere göre hekim istihdam politikasını bilecek ve ülkemizle karşılaştırabilecek
8Aile planlamasının temel amacını, ana-çocuk sağlığına ve toplum sağlığına yararlarını ve bu konudaki yasal düzenlemeleri açıklayabilecek
9Aile planlaması yöntemlerini ve bu yöntemlerin ülkemizde ve dünyada kullanılma oranlarını sıralayabilecek
10Sağlık eğitimi yapabilmek için toplumun gereksinimlerini, sorunlarını ve olanaklarını tanımlayabilecek
11Sağlık eğitimi kavramını ve planlamasının içeriğini tanımlayabilecek, aşamalarını, ilkelerini ve yöntemlerini sıralayabilecek
12Epidemiyoloji biliminin amaçlarını ve temel epidemiyolojik kavramları açıklayabilecek, epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanlarını sayabilecek
13Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmaların planlama, uygulama, değerlendirme basamaklarını sayabilecek ve sonuçlarını yorumlayabilecek
14Analitik epidemiyolojik araştırmaların planlama, uygulama, değerlendirme basamaklarını sayabilecek ve sonuçlarını yorumlayabilecek
15Epidemiyolojik araştırmada değişkenler arasında ortaya çıkabilecek ilişkileri açıklayabilecek
16Tanı yöntemlerinin geçerliliğini ölçmek amacıyla kullanılan temel ölçütleri sayabilecek ve hazırlanmış verilerden yararlanarak bu ölçütleri hesaplayabilecek
17Beslenme, yeterli ve dengeli beslenme, yetersiz ve dengesiz beslenme, besin, besin öğesini tanımlayabilecek
18Yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda ortaya çıkabilecek hastalık ve bozuklukları sıralayabilecek
19Beslenme durumunu değerlendirmek amacıyla en çok kullanılan antropometrik ölçümleri sayabilecek
20Erişkinlerde vücut ağırlığını; Beden Kütle İndeksini hesaplayarak değerlendirebilecek
21Protein enerji malnutrisyonunun oluş nedenleri, görülme sıklığı ve önlenmesi için yapılması gerekenleri sayabilecek
22Beslenme anemileri açısından risk gruplarını ve bu gruplarda görülme sıklığını ifade edebilecek
23İyot yetersizliğinin nedenleri, dünyada ve ülkemizde görülme sıklığı ve önlenmesi için alınacak önlemleri sayabilecek
24Anne sütünün doğumdan sonra başlanma zamanı, emzirme sıklığı, günlük emzirme sayısını ifade edebilecek
25Gebelikte ve emziklilikte yetersiz ve dengesiz beslenmenin çocuk ve anne sağlığı açısından zararlarını ifade edebilecek
26Ülkemizdeki beslenme yetersizliği sorunlarının çözümlenmesi için hangi besinlerin hangi besin öğeleri ile zenginleştirilmesi gerektiğini ifade edebilecek
27Yeterli ve dengeli beslenme rehberindeki besin gruplarını, besleyici özelliklerini ve besin gruplarında yer alan yiyecekleri ifade edebilecek
28Sağlıklı bir erişkinin, bir gebe kadının, bir emzikli kadının yeterli ve dengeli beslenmek için besin gruplarından günde alması gereken porsiyon miktarlarını sayabilecek
29Kronik hastalıkların önlenebilmesi için besin ögelerinin günlük alım hedeflerini sıralayabilecek
30Çevre ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecek
31İçme ve kullanma sularının arıtılmasını, dezenfeksiyonunu ve bakteriyolojik analizini tanımlayabilecek
32Çevre ile ilgili tanımları ve yasal mevzuatı sıralayabilecek
33Katı ve sıvı atıkların toplanması ve zararsız hale getirilmesi yöntemlerini sayabilecek
34Toplumu tanıma kapsam ve yöntemini tanımlayabilecek
35Sağlık sistemlerini sınıflandırabilecek, ülke sağlık sistemleri ile ilgili karşılaştırmalar yapabilecek
36Sağlık hizmetlerinin finansmanının temel özelliklerini ve Türkiye’de sağlık hizmetlerinin finansman sistemini tanımlayabilecek
37Birinci basamak sağlık kuruluşunda yönetim hizmetlerini açıklayabilecek
38Birinci basamak sağlık kuruluşlarında yapılacak tedavi edici ve koruyucu hekimlik hizmetlerini sıralayabilecek
39Gebe, loğusa, 15-49 yaş kadın, bebek ve çocuk izlemlerindeki amaçları; izlem sıklıklarını tanımlayabilecek
40Gebelikteki risk faktörlerini sıralayabilecek
41Bebek ve çocuk ölümlerinde kişi, yer ve zaman özelliklerini açıklayabilecek
42Ana ve çocuk sağlığındaki riskleri azaltabilmek için alınması gereken önlemleri sayabileceklerdir
43Olağanüstü durum türlerini ve öncesinde yapılması gereken koruyucu hizmetleri ve sağlık ekiplerinin görevlerini sayabilecek sıralayabilecek
44Sigara, alkol ve uyuşturucu kullanımının sağlık üzerine etkilerini ve bunlardan korunmak için alınması gereken önlemleri sayabilecek
45Ülkemizin önemli sağlık sorunlarını sayabilecek
46Kazaların tanımı ve sınıflandırılması ile kaza türlerine göre kişi, yer ve zaman gibi özellikleri sayabilecek
47Toplumdaki dezavantajlı grupları ve bu grupların sağlık sorunlarını tanımlayabilecek
48Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili kavram ve ilkeleri sayabilecek
49Yaşlı sağlığı ile ilgili sorunları sayabilecek, bu sorunların çözümü için öneride bulunabilecek
50Toplu yaşam alanlarının yaratacağı sağlık risklerini ve alınması gereken önlemleri sayabilecek
51Turizme bağlı olarak ortaya çıkabilecek sağlık sorunları ve alınması gereken önlemleri sayabilecek
52Göç ve kentleşmenin sağlık üzerine etkileri ve alınması gereken önlemleri sayabilecek
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ
Temel Birimler Dersi
Meslek Bilgisi Dersleri