BOR HALİL ZÖHRE ATAMAN MESLEK YÜKSEKOKULU / GRAFİK TASARIMI / GRF2021 - DENEYSEL GRAFİK TASARIM

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Ders Tanımı ve Kavramsal Çerçeve: Deneysel grafik tasarımın tanımı, amacı, tarihçesi.[2]s:19-159 [3]s:10-162 [4]s:10-172
2Çağdaş uygulamalara giriş. Kullanılmış malzemelerle kolaj tekniği kullanarak sürdürülebilir ve yaratıcı tasarım uygulamalarının önemi.[4]s:10-24 [2]s:63-98
3Tipografiyle Deneyler: Geleneksel sınırların dışına çıkan tipografik uygulamalar ve malzeme ile tipografi ilişkisi. (Proje üzerine araştırma, fikir bulma)[4]s:20-24 [3]s:74-92 [2]s:63-98
4Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak haline getirilmesi.[4]s:50-82 [2]s:63-98
5Tamamlanmış olan projenin sunumu, savunusu ve değerlendirme.[4]s:76-144 [3]s:98-102 [2]s:63-98
6Soyut düşünceyi görselleştirme yöntemleri: Öğrenciler seçtikleri soyut bir kavramı, metafor ve kavramsal düşünce geliştirerek tema oluşturup dijital ortamda ifade eder. (Proje üzerine araştırma, fikir bulma)[4]s:76-144 [3]s:98-102 [2]s:63-98
7Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak haline getirilmesi.[4]s:76-144 [3]s:98-102 [2]s:63-98
8Tamamlanmış olan projenin sunumu, savunusu ve değerlendirme.[4]s:46-140 [3]s:74-102
9Kolaj Teknikleri ve Alternatif Yüzeyler: Kullanılmış malzemelerle kolaj oluşturma, sürdürülebilirlik odaklı yaratıcı üretimler. (Proje üzerine araştırma, fikir bulma)[4]s:76-144 [3]s:98-102 [2]s:63-98
10Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak haline getirilmesi.[4]s:10-24 [2]s:63-98
11Tamamlanmış olan projenin sunumu, savunusu ve değerlendirme.[4]s:20-24 [3]s:74-92 [2]s:63-98
12Hareketli Grafik Denemeleri: Öğrenciler seçtikleri bir konu üzerine deneysel görsel düzenlemeler yaparak Photoshop timeline ile hareketlendirme. (Proje üzerine araştırma, fikir bulma)[4]s:50-82 [2]s:63-98
13Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak haline getirilmesi.[4]s:76-144 [3]s:98-102 [2]s:63-98
14Tamamlanmış olan projelerin sunumu, sınıf içi tartışma, eleştirel değerlendirme.[4]s:46-140 [3]s:74-102