NİĞDE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI / BRO2010 - ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Davranış Bilimlerine Giriş  
2Davranış Bilimlerinde Temel Kavramlar; İnsan Kavramı, Davranış Bilimlerinin Tanımı, Kapsamı, Birey, Grup, Örgüt ve Çevre İlişkisi, Hedefi, Temel Kavramları.  
3Algılama; Tanımı ve Kapsamı, Algılama Süreci, Algılama Eşikleri,Algısal Değişmezler, Algının Özellikleri, Algısal Yanılmalar, Sosyal Algı.  
4Kişilik ve Benlik 1: Tanımlanması, Önemi, Kişiliği Oluşturan Kavramlar ve Temel Özellikleri, Kişiliğin Oluşmasında Etkili Olan Faktörler, Benliğin Tanımı, Gelişmesi, İş ve Kişilik Uyumu.  
5Kişilik ve Benlik 2: Tanımlanması, Önemi, Kişiliğin Oluşmasında Etkili Olan Faktörler, Benliğin Tanımı, Gelişmesi, İş-Kişilik Uyumu  
6Tutumlar ve Önyargı: Tutumun Tanımlanması, Bileşenleri, Önemi, Özellikleri, Tutum ve Davranış Arasındaki İlişki, Tutumların Oluşmasına Etki Eden Faktörler, Önyargının Tanımı, Özellikleri, Kaynakları, Önyargının Azaltılması.  
7Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları: Tanımı, Çalışma Yaşamı, Yöneticiler ve Stres, Stres Kaynakları, Stresin Belirtileri ve Etkileri, Stresle Başa Çıkma, Stres ve Kişilik Özellikleri İlişkisi.  
8Çatışma ve Çatışma Yönetimi: Çatışma Kavramı ve Tanımı, Çatışma Türleri, Çatışmaya Bakış Açıları, Çatışmanın Nedenleri, Başlıca Çatışma Yönetimi Yolları, Yöneticinin Çatışmayı Yönetme Becerileri.  
9İletişim I: İletişim Kavramı, Tanımı, Önemi, Özellikleri, Süreci, Türleri, İletişimde Beden Dilinin, Dinlemenin, Yapıcı Eleştirinin, Farklılıklara Tahammüllü Olmanın ve Empatinin, İmajın Önemi.  
10İletişim II: İletişim Kavramı, Tanımı, Önemi, Özellikleri, Süreci, Türleri, İletişimde Beden Dilinin, Dinlemenin, Yapıcı Eleştirinin, Farklılıklara Tahammüllü Olmanın ve Empatinin, İmajın Önemi.  
11Örgüt Kültürü: Kültür Kavramı ve Önemi, Özellikleri, Örgüt Kültürünün Özellikleri, Güçlü ve Zayıf Örgüt Kültürleri, Liderin Rolü, Sosyalizasyon, T Tipi (Türk Tipi) Yönetim ve Örgütlenme Modeli.  
12Bireysel ve Kurumsal Duygusal Zeka: Zeka-Duygusal Zeka Kavramı ve İlişkisi, Duygusal Zekanın Önemi, DZ Yetenekleri, Performans Belirleme Aracı Olarak DZ, İş Hayatında ve İşletmelerde Duygusal Zeka.  
13Motivasyon: Tanımı, İnsanları Motive Etme Süreci, Organizasyonlarda Kullanılan Motivasyon Yöntemleri, Motivasyon Teorileri.  
14Liderlik: Tanımı ve Önemi, Liderlik-Yöneticilik Arasındaki Farklar ve Benzerlikler, Liderin Güçleri ve Etkili Liderlik, Geleneksel Liderlik Davranış Tarzları ve Bu Konuda Yeni Yaklaşımlar.